mAe freNz

Sunday, March 27, 2011

trharu....+....jiwang seyh...!! =)

warghhh...ar nh amt tataw nk bwt pe...!! mae rumate, mss eda, ari nh bru nmpk...smlm die kuar...yg len2 plk, sume blik kmpg...tggl haku n ekin zaini je...snyi gler umh nh...cm duk lm guwaaa p0n ad...wawawah....buhsan ammat....!! 2h yg duk mgupdate bel0g je keje nye haku nh...;p 


tp td mss eda blik, die bwk bg apple...!! wah...shuke3...nyummy...da lme nk mam...nh yg syg mss eda lbey2 nih...0pppssss...xley lbey2...nti inchi khairi mrh kt haku plk an mss eda an..?? hehehe...kidding je...;p






nxt...really thnks mss eda 4 dat prsent....chumeyl....shuke3...;p evn cm n0uty ckt p0n prsent uh...yela...tgk la die bwt word ap uh...huhuhu....wnduw3....=C


tgkla die bbuh nme ap uh...huhuhuk


thn...haku p0n dpt kad aw...da lme da xdpt kad2 sume nh...2 yg cm teruja ckt ble dpt kd uh...hikhikhik...trigt lak zmn dlu2...credit 2 EKIN ZAINI....cyela k0rg...






ekin pnye kad...trharu2...=)


2h cite sal di0rg sume...di0rg sume yg besh2...hehe...cm2 hl di0rg nh...tp xm0 la cte sume...rhsie2...law nk taw kne j0in kt0rg2 dlu....ngehngehngeh....peace...! n0 war k....;p





thn haku nk st0ry lk sal haku....wink3....alkisahnye mlm nih...hehehek...haku duk lyn lgu2 jiwang...kihkihkih...besh la lgu2 uh sume....=) cm kne2 je....wink3...hmmm....nk taw lg pe..?? heheh...lgu2 bese je...yg pnting sume uh besh...!! nk2 ag lyn lgu smbil2 bce nvel....wah....besh amt...huhuhu...xcelly...ngh wnduw la....amt2...=(





tp haku ok je...=) ngehngehngeh...lyn lg je p0n...xde effct la...haku kbal amt nh...c0z tiap2mlm duk lyan lgu2 uh...hehe...smpy mss eda p0n da blh hfal lrik2 die...wink3...jgn mrh mss eda....;p

huarghh...bnyk je nk cite nh...tp mte da brat l0r...2 yg cite p0n cm duk trabur cne cni uh...hukhukhuk...tp siyes nk cte lg...nk cite sal mr n0h plah...nk cte sal paan...nk cite sal inchi s...psl kku llu...huhuhuhuk...tp mate xm0 kmpr0mi...=(



kla...nxt entry kte smbg lg k...pr0mse...!! nti haku cte....law igt la...;p
k...0t lu...c u....daaaa...!!!

Saturday, March 26, 2011

21....???!!! am i...??

hmmm...da lme da xde entry yg besh2 an...??? ecelly...ad je entry bru yg nk bwt....da ciap bkak pge utk nw entry da p0n...idea p0n bnyk je nk luah....tppppppp....jri nh...die bwt hl...mls nk mnaip...huhuhu...haku n sfat mls uh mmg amt skar tuk dpsahkan....tp klaw da sta 1 ayt, mmg pnjg la yg nk dtaip uh....hehehehe

yg sbnr2nye, entry kli nh, nk cite sal pe yg da blku ari nh...hehehe....its really unblievable...!!! warghhhh....haku da mkn tue....huhuhuh...ssahnye nk time sttement nh...neway, i nd 2 accpt it...hmmm...ala...pe ad pd umr...??? its jz a nmber rite...?? (ayt nk sdapkan ati je uh...) huhuhu


k....brblik pd tpik ari nh....haku nk ucpkan a very2 l0t of thnks kt sume yg da wish uh...mekaseh sgt2...syg k0rg sume...heheheh...dr kwn2 sme...anum, irah, btah, mr0h, k.faz, yie, yun, dillah, wani, qina, yana, ya n sume2...yg kt wall muke buku uh, mmg da xtrkre bnyk...mekaseh k0rg...=) yg antr msj p0n rmai sgt2...huhuhu....s0e if haku xtrbls msj2 k0rg...hmmm...xsngje...nti haku rply k...

then ad jgk antare di0rg nh, sggup trjah msuk umh haku tgh2 mlm juz nk wsh bzdae...hehek...mmg la k0rg nh...smp0i abeh...nk2 law org da knci pn2 umh uh, nye la k0rg mncapub kt dpn pn2 umh uh...hehehek...=P n xlpe jgk wat afq yg da ssah2 mskkan cdbury bar kt dlm beg org td...mekaseh bnyk2 aw...n jg miza yg da blnje org brger...hehehe...knyg l0r...;p


nh c0klat yg mr afq bg td uh...;p

brger mija....huhuk...lbey krg la nh cbb da real 1 da slmt ms0k pr0t....kihkihkih


t0 mae beloved m0m...na wanna says a l0t of thnks cbb mak da lhirkn na kt dnia nh...mnx hlal mak sume2 yg na da amik uh...n mnx maaf if slme nih na slu je skitkan ati mak...na kn mmg ank yg 'nkal'...heheheh...x lpe jgk cbb mak da bsarkan na smpy da umr sweet21 nh...sweet ke...?? da boley kwin da p0n...hikhikhik...gatal nor...n thn thnks jgk utk k0l td...na syg mak sgt2...



mae bl0ved mom n dad....=)




n xlpe jgk wat ayh....na p0n syg ayh sgt2...!! thnks cbb ssah pyh keje kuat2 tuk bsarkn kt0rg sume...tuk cbe jd ayh yg trbek wat kt0rg...evn kdg2 kt0rg xtaw nk hrgai sgt...n thn... thnks 4 dat wish...xsgka sbnarnye td uh...bru je lpas gyut ngn mae m0m, mae dad lk antar msg, wishng bzdae...i flt s0 hppy la...=) hmmmm...k0rg bwt i rse nk blik umh skunk jgk...lbh2 ag td ida k0l...sume ad kt umh...mae lil czen...di0rg rmai2 pkt nynyi, wsh mae bzdae...haku leleh tyme uh jgk...trharu gler ngn di0rg...hukhukhuk....nk blik....nk j0in k0rg kt umh....=(


ni la antre mae lil czen...wargh...rndu di0rg la...=(


hmmm...thn haku dpt fre k0l...abeh la spe2 yg ad lm list 8pax haku uh...km0o2 akn jd mgse haku la mggu nh...hikhikhik...td p0n da k0l mae adk...wah...rndu sgt2 kt di0rg...mse ngh2 nk taip bl0g n p0n, ida k0l lg...smbg blik brak td...maw brasap tlinge ble da ckp ngn die...msg2 cb0k nk citer...dr a t0 z....wink3...hehehe...bese la...da lme xjmpe kn...hmmmm...rndunye kt di0rg...j0m2...kte ush gmbr di0rg...wat plepas rndu yuk....=P



mae at0k n nnek aka ayh n cik...;p

s0 sweet la yah....;p

wah....rndu k0rg la...=C

mae adk2....;)

mae scandal....!! ;p

ha....ni p0n ad haku slitkan pic2 tyme kit0rg lpak2 kt umh cik n ayh...mmg la besh amt...xsbar nk blik kmpg n lpak2 ngn k0rg lg nh....fmily kt0rg mmg slu wat mkn bsar...kmpul rmai2...kndri-kndare nh...mklumla....fmily kt0rg an bs0r....kihkihkih...2la yg slu sgt riuh law da jmpe uh....cm2 cite yg kuar...shuke3...=) 


cpatla mse...huhuk...



msyuart tgkap ahli2 prlmen mnir....;p

c...!! pn0h 1 umh nh...hehek....shuke2....;)

k....2 jela entry haku tuk kli nh....hakhakhak...skema t0l ayt uh....hehehe...kla...nti cnang2 kte jmpe lg eyk....wahwahwah...windu kt k0rg....seb bek la pic2 k0rg nh ad...leh la wat lps rnduw....t0 mae lil sys n br0s...wait 4 me k....nti i blik umh, kte wat p0jek bru....hehehek... k....c u nxt entry...;p

Friday, March 18, 2011

kart 1....mmg besh...!!!

da lme haku x updte haku pnye bl0g nh...da brsrg da p0n...hahaha...


entry kli nh haku nk shre picx2 tyme pg krsus bru2 nih...krsus 2 dbwat dkt tmn rekreasi mnuang brtembuk, gemas...3 ar 2 mlm k0t kt0rg sume duk cne...mmg besh...evn xtd0 mlm n xleh mndi...hahaha...bygkn...2 ari kmi xdbnarkn mndi...srvival ktenye...mmg srvve gler la...seb bek tndas xkne bwt yg cri gli...law x, lg la nye eden...hahaha...


tp...xksahla psl sume uh...aslkn kt0rg dpt smthng yg brgne...besh k0t dax2 yg pg nih...sume sp0rt rim je...haahha...dgn APAI + INDUKnye...mmg hppening la...hehehe...jgn mrh aw k0rg...haku nk shre je...nti kte pkt rmai2 pg thap 2 plk...lgiiiiiiiiiiiii......besh pnyeeeee......hehheeh



khusyuk2...!! hehe

agkt khmah nk p mne uh...???






len2 pixs akn d upload lter k...da xlrat nk tggu nh...ngnt0k amt da...k...c u next entry k....;)

Tuesday, March 01, 2011

bEza suKa @ cinTa....

1- Di hadapan orang yang kita cinta, hati kita akan
berdegup kencang. Tapi di hadapan orang yang kita
suka, hati kita akan gembira.

2- Di hadapan orang yang kita cinta, musim
sentiasa berbunga-bunga. Di depan orang yang kita
suka, musim itu cuma berangin sahaja.

3- Jikalau kita lihat di dalam mata orang yang
kita cinta, kita akan kaku. Tapi jika kita melihat
ke dalam mata orang yang kita suka, kita akan
tersenyum.

4- Di depan orang yang kita cinta, kita menjadi
malu. Di depan orang yg kita suka, kita akan
tunjukkan imej yang sebenar.

5- Di depan orang yang kita cinta, lidah kelu untuk
berkata-kata. Di depan orang yang kita suka, kita
akan bebas berkata apa saja.


6- Kita tidak akan merenung mata orang yang kita
cinta. Tapi kita akan selalu merenung mata orang
yang kita suka.

7- Bila orang yang kita cinta menangis, kita akn
turut jua menangis. Bila orang yang kita suka
menangis, kita akan cuba untuk membuat dia gembira.

8- Perasaan cinta bermula dari kata. Perasaan suka
bermula dari telinga. Jadi, jikalau kita berhenti
menyukai seseorang yang kita suka umpama kita
membuang telinga kita. Tapi jika cuba menutup mata
cinta berbuah menjadi airmata. Setiap orang yang
hidup akan mengalami ini dalam hidup mereka.



---------------------------------------------------------------------


Cinta, Sayang, Minat Dan Suka



Cinta - Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau buleh nak dia tahu.. dan kita sebuleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)

Sayang - Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. (dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)

Suka - Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. Kita akan suruh dia diam sekirangnya keng kita dah nak pecah…)

Minat - Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.(dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan… )

Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa minat , suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu.



----------------------------------------------------------------------


Dimanakah Cinta...??!


MUNGKIN ANTARA KITA YANG PERNAH TERBACA KISAH NI..
KISAH YANG BANYAK PENGAJARAN
ADA KEBENARAN YANG TERSEMBUNYI..
HAYATI…

Dalam satu kisah percintaan yang menarik. Sepasang suami isteri berjalan di tepi sebuah tasik yang indah. Kemudian mereka berhenti di sebuah bangku yang disediakan di tepi tasik. Kemudian si isteri bertanya kepada si suami. Ini dialog mereka…

Isteri: Mengapa abang menyukai saya? Mengapa abang cintakan saya?

Suami: Abang tidak boleh menerangkan sebabnya, namun begitu abang memang menyayangi dan mencintai Sayang!

Isteri: Abang tak boleh terangkan sebabnya? Bagaimana abang boleh katakan abang sayang dan cintakan saya sedangkan abang tidak boleh menerangkannya.

Suami: Betul! Abang tak tahu sebabnya tetapi abang boleh buktikan bahawa abang memang cintakan Sayang!

Isteri: Tak boleh beri bukti! Tidak! Saya hendak abang terangkan kepada saya sebabnya. Kawan-kawan saya yang lain yang mempunyai suami dan teman lelaki, semuanya tahu menerangkan mengapa mereka mencintai. Dalam bentuk puisi dan syair lagi. Namun begitu abang tidak boleh terangkan sebabnya

Si suami menarik nafas panjang dan dia berkata


“Baiklah! Abang mencintai Sayang sebab sayang cantik, mempunyai suara yang merdu, penyayang dan mengingati abang selalu. Abang juga sukakan senyuman manis dan setiap tapak Sayang melangkah, di situlah cinta Abang bersama Sayang!”

Si isteri tersenyum dan berpuas hati dengan penerangan suaminya tadi. Namun begitu selang beberapa hari si isteri mengalami kemalangan dan koma.

Si suami amat bersedih dan menulis sepucuk surat kepada isterinya yang disayangi. Surat itu diletakkan di sebelah katil isterinya di hospital.




Surat tersebut berbunyi begini:




“Sayang!

Jika disebabkan suara aku mencintai mu… sekarang bolehkah engkau bersuara? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.

Jika disebabkan kasih sayang dan ingatan aku mencintai mu…sekarang bolehkah engkau menunjukkannya? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.

Jika disebabkan senyuman aku mencintai mu… sekarang bolehkah engkau tersenyum? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.

Jika disebabkan setiap langkah aku mencintai mu…. sekarang bolehkah engkau melangkah? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.

Jika cinta memerlukan sebabnya, seperti sekarang. Aku tidak mempunyai sebab mencintai mu lagi.

Adakah cinta memerlukan sebab? Tidak! Aku masih mencintai mu dulu, kini, selamanya dan cinta tidak perlu ada sebab. Kadangkala perkara tercantik dan terbaik di dunia tidak boleh dilihat, dipegang. Namun begitu… ia boleh dirasai dalam hati.”